Flash
  • Pártok támogatottsága és politikusok népszerűsége, 2017 április

    Az elmúlt hónapok politikai történései érdemben nem befolyásolták a pártok támogatottságát. Bár a Fidesz negatív, ellenségképző politizálása (CEU, Soros, EU, civilek, stb.) összességében nem nyeri el a szavazók támogatását, az MSZP által beindított "Fizessenek a gazdagok" kampány viszont pozitív fogadtatásra talál szinte az összes választói csoportban, ez csupán arra volt elég eddig, hogy a Fidesz mozgósítsa, aktivizálja a saját táborát, míg az MSZP stabilizálja… Tovább »

    Sunday, April 30, 2017

  • Aktuális kormányzati tervek és intézkedések megítélése

    A megkérdezettek kétharmada nem ért egyet a CEU ellehetetlenítése irányába tett kormányzati lépésekkel. A januárban mértekhez képest a nyolc százalékpontnyival többen gondolják úgy, hogy a kormány intézkedéseiben érintett civil szervezetek az ország számára inkább hasznos tevékenységet folytatnak, így már több mint minden második megkérdezettnek ez a véleménye. A civil szervezetek szerepével kapcsolatos kérdések társadalmi megítélése a kampány ellenére elmúlt három hónapban érdemben nem változott, azonban egyre kevesebben gondolják… Tovább »

    Monday, April 24, 2017

  • Fizessenek a gazdagok kampány megítélése

    A megkérdezettek a Botka-kampány hét vizsgált eleméből mind a hetet inkább támogatják, az elemek többségét minden vizsgált társadalmi csoport, így a Fidesz szavazók, a bizonytalanok és a versenytárs ellenzéki pártok szavazói is. A legtámogatottabb kampányelem a progresszív személyi jövedelemadó, amellyel a válaszadók háromnegyede egyetért. Kétharmados támogatottsága van az oligarcha-adó ötletének, valamint 100 millió feletti vagyon, és a kirívóan értékes ingatlanok megadóztatásának is. Tízből hat fő… Tovább »

    Sunday, April 23, 2017

Publicus Intézet - Továbbgondoljuk

A Publicus Intézet 2006 óta végez döntés-előkészítő kutatásokat és elemzéseket vállalatoknak, közszolgáltatóknak, önkormányzatoknak és kormányzati szerveknek. Fontosnak tartjuk, hogy a kutatás sosem válhat rutinná abban az értelemben, hogy veszítsen a minden egyes megrendelő igényeinek megfelelő, egyénre szabott jellegén.

A kutatás sosem önmagáért való; minden esetben vezetői döntés, program és szakpolitikai intézkedés megalapozását vagy eredményeinek nyomon követését szolgálja. Megítélésünk szerint ez azt is megköveteli, hogy az általános kutatási szakértelem mellett meghatározott területeken alaposabb marketing-, vállalatirányítási, közigazgatási és szakpolitikai ismeretekkel is rendelkezzünk. Büszkék vagyunk arra, hogy szakembereink nemcsak a piac-, marketing- és közvélemény-kutatásban jártasak, hanem a képzettségükből, gyakorlatukból és érdeklődésükből körvonalazódó három területen (piackutatás, közszolgáltatás, önkormányzatok) tanácsadást nyújtanak a kutatás eredményeinek hasznosításában is.

PA-tanácsadás

A Publicus PA a mindig változó környezetben az érdekek megjelenítésében és érvényesítésében nyújt segítséget ügyfeleinek: nem elég tisztában lenni az érdekekkel, szükség van arra is, hogy az információ a megfelelő formában a megfelelő helyre eljusson úgy, hogy az érdemben megjelenjen a hivatalos döntéshozatali folyamatokban. Ez sajátos és összetett feladat, ami – a tudatos stratégiai tervezéstől kezdve, a részletes, személyre szabott cselekvési terv összeállításán át egészen a konkrét lépések (szakmai előterjesztések, jogszabálytervezetek, hatástanulmányok, kommunikációs kampányok és egyéb PR események) megtételéig tart – önálló szakértelmet igényel.